ONBOARDING ZAMĚSTNANCŮ – příklad nastaveného onboardingu z praxe IT firem?

ONBOARDING ZAMĚSTNANCŮ – příklad nastaveného onboardingu z praxe IT firem?

ONBOARDING ZAMĚSTNANCŮ – příklad nastaveného onboardingu z praxe IT firem?

Jako příklad zmíníme dva technologické giganty, společnosti Twitter a Dropbox.

  • Twitter má zavedeno šestinedělní soustředění, takzvaný bootcamp. Nového zaměstnance propojuje se třemi interními zaměstnanci v „Three-Buddy systému“. Ten stojí na působení a přítomnosti  tří parťáků zaměstnance. Prvním je „Role Buddy – parťák pro pracovní pozici“, druhým je „Culture Buddy – parťák pro specifika a zapojení do firemní kultury“ a třetím je „Leader Buddy – parťák pro disciplínu a mentor dalších parťáků“.
  • V Dropboxu pak adaptace provádějí podle pěti firemních hodnot: Buďte hodni důvěry – Chtějte detaily – Mějte vyšší cíle – My, nikoliv Já – Muffin kultura (americká bábovička Muffin reprezentuje veselou a barevnou firemní kulturu). Jejich onboardingový systém je dvoutýdenní, spočívá v pečlivém naplánování postupu adaptace, v nastavení cílů adaptace a zejména v propojování nového zaměstnance s týmem. Zajímavostí je, že začíná naloďováním nového zaměstnance do kultury společnosti ještě před prvním dnem v práci, kdy firma posílá uvítací balíček související s Muffinem.

autor: Redakce