Pět kroků rozhovoru v rámci onboardingu nového zaměstnance

Pět kroků rozhovoru v rámci onboardingu nového zaměstnance

Pět kroků rozhovoru v rámci onboardingu nového zaměstnance představuje scénář pro vedení interview s novým zaměstnancem. Lze využít po celé období onboardingu. 

Postup adaptačního rozhovoru:

  1. Uvedení do rozhovoru – “Ice breaking”
    Tento krok představuje, představení účelu a formy rozhovoru. Cílem tohoto kroku je naladit dotazovaného na rozhovor tak, aby se mohl plně a bez obav soustředit na otázky a odpovědi.
  2. Pracovní odpovědnosti
    Úkolem druhé části rozhovoru, je diskutovat klíčové úkoly a odpovědnosti za poslední období, které potkali zaškolujícího se  zaměstnance.
  3. Postoje v důležitých událostech
    Tento krok je klíčovým zdrojem informací. Pracovník je požádán, aby detailně popsala tři až pět nejdůležitějších situací, které na nové pozici zažil. Z toho dvě by měly představovat „světlé momenty“, ostatní situace by měly být spojeny s neúspěchy či nepochopením.
  4. Charakteristiky potřebné k vykonávání práce
    V této části rozhovoru se tazatel snaží zjistit názor nového zaměstnance na to, jaké charakteristiky jsou potřebné k tomu, aby zaměstnanec v dané pozici obstál a svoji práci efektivně vykonávat.
  5. Resume a závěr
    V závěrečném kroku se shrnují dohody, klíčová zjištění a tazatel poděkuje za čas strávený rozhovorem.

autor: redakce