ADAPTACE A ONBOARDING ZAMĚSTNANCE

Sekce Adaptace a onboarding slouží pro efektivní orientaci nového zaměstnance v novém pracovním prostředí v první fázi jeho zaměstnaneckého poměru, tzn. ve zkušební době.

NASTAVENÍ ADAPTACE – ONBOARDINGU

Co je to Adaptační proces?

Úvodem si vysvětlíme náležitosti Adaptace/onboardingu nového zaměstnance. Ukážeme si jednotlivé role účastníků. Stáhněte stručný popis Adaptačního procesu.

Scénář pro první pracovní rozhovor

Scénář použijete při první rozhovoru po nástupu zaměstnance, cca dva týdny od nástupu. Při rozhovoru jsou probrány veškeré náležitosti pracovní pozice, pracovního prostředí, spokojenosti a nespokojenosti. Stáhněte si vzor.

Příručka pro zaměstnance

Příručka pro nového zaměstnance je komplexním přehledem a mapou, do které může zaměstnanec nahlédnout. V příručce naleznete zásadní firemní informace, které pomáhají v zaměstnanci orientaci v novém působišti.

PRŮBĚH ADAPTACE – ONBOARDINGU

Adaptační plán (V průběhu zkušební doby)

Adaptační plán si na úvod zkušební doby a po nástupu stanoví nadřízený s novým zaměstnancem. Vynikne tak konkrétní cesta zaměstnance skrze pracovní pozici a jsou ujednány konkrétní pracovní cíle na zkušební období. V rámci adaptačního plánu jsou i zaznamenány rozvojové a školící cíle. Stáhněte si vzor.

VYHODNOCENÍ ADAPTACE – ONBOARDINGU

Dotazník hodnocení adaptačního procesu

Dotazník je zpětnovazebním nástrojem, který používají personalisté při získání odpovědí na otázky spojené s kvalitou adaptace a onboardingu ve firmách. Odpovědi jsou cennou zpětnou vazbu a pomáhají zlepšit péči o zaměstnance ve společnostech.

Scénář výstupního rozhovoru z adaptace

Výstupní rozhovor uzavírá celou cestu nového zaměstnance ve zkušební době. Obvykle je veden před ukončením zkušební doby ve formátu nadřízený a zaměstnanec, který končí svoji adaptaci. Nedílnou součástí rozhovoru je i nastavení nových pracovních a rozvojových cílů.

INFOGRAFIKA K ADAPTACI A ONBOARDINGU ZAMĚSTNANCŮ

TIPY PRO BUDDYHO (mentora) V ONBOARDINGU.

  • Buddy je parťák, který spolupracuje s novým zaměstnancem během prvních měsíců jeho zaměstnání.
  • Jde o kolegu pověřeného pomáhat novému zaměstnanci dostat se přes první stresující období.
  • Buddy poskytuje vhled do každodenních činností společnosti.
  • Buddy je k dispozici, aby pomohl novému zaměstnanci zapadnout rychleji, prošel s ním postupy a zásady a obecně pomohl se seznámit s vnitřním fungováním a kulturou společnosti.

Stáhněte si infografiku, která vám pomůže při definování role Buddyho v onboardingu.

VIRTUÁLNÍ (remote) TÝM JE:

  • SKUPINA lidí.
  • ROZMÍSTĚNÁ na různých místech.
  • Z RŮZNÝCH kultur a prostředí. 
  • RŮZNÝCH odborných znalostí.
  • PROPOJENÁ při práci na společném cíli.

Stáhněte si infografiku, která vám pomůže odpovědět na základní otázky při stavbě virtuálního – remote týmu.

OBJEDNÁVKA

Pokud by Vám nestačil volný vzor můžete si pohodlně objednat všech 100+ HR vzorů jako šikovnou publikaci.

S OBJEDNÁVKOU ZÍSKÁTE PRÁVNÍ AKTUALIZACI PO ROCE ČLENSTVÍ.

Kompletní set 100+ vzorů získáte za 3 890,- Kč bez DPH.

 

Povinné položky:

15 + 5 =

zavolejte nám pro bezplatné poradenství

+420 724 652 221